آموزش چاپ سابلیمیشن

5/5

آموزش چاپ سابلیمیشن

در آموزش چاپ سابلیمیشن، در مورد این صنعت توضیحاتی بیشتر ارائه می نماییم. چاپ سابلیمیشن روشی جدید برای چاپ روی پارچه و اجسام است. چاپ سابلیمیشن نیز مانند تمامی حرفه های دیگر نیاز به مهارت ویژه ای دارد. لذا مطلب آموزش چاپ سابلیمیشن برای رسیدن به کیفیت بهتر، شما را یاری می نماید.

مولفه های زیادی در کیفیت چاپ سابلیمیشن نقش ایفا می کند. برای درک بهتر مطلب، ابتدا مراحل چاپ سابلیمیشن را بررسی می کنیم. در چاپ سابلیمیشن ابتدا طرح با پرینتر یا پلاتر و با جوهر سابلیمیشن روی کاغذ سابلیمیشن چاپ می شود. سپس بوسیله پرس حرارتی طرح چاپ شده از روی کاغذ بر روی پارچه یا هر جسم دیگری منتقل می شود. در چاپ سابلیمیشن، رنگی که روی کاغذ مشاهده میشود با رنگی که در طرح به کار رفته متفاوت است و رنگ نهایی بعد از عمل ترانسفر مشخص می شود.

 جوهر سابلیمیشن

جوهر سابلیمیشن یکی از عواملی است که به شدت در کیفیت خروجی کار چاپ سابلیمیشن موثر می باشد. جوهر سابلیمیشن بی کیفیت عوارضی را به دنبال خواهد داشت. یکی از عوارض جوهر سابلیمیشن نامرغوب، رسوب فوری جوهر در هد دستگاه چاپ می باشد. در نتیجه هدگرفتگی و خرابی هد را به دنبال دارد. نوع دیگری از رسوب جوهر سابلیمیشن نامرغوب وجود دارد که بلافاصله اتفاق نمی افتد. اما با گذشت مدت زمانی جوهر در منیفولد هد چاپگر رسوب می کند. در حالت نازلها باز هستند، اما بعداز چند سانتی متر و یا چند متر چاپ خطوط سفید در چاپ نمایان می شود. این خطوط حاکی از نرسیدن جوهر به هد است. چون بخش زیادی از فیلتر منیفولد مسدود می شود جوهر به اندازه کافی به هد نمی رسد.

در بسیاری موارد ممکن است جوهر سابلیمیشن رسوب نداشته باشد. اما از نظر چگالی یا دانسیته، دانسیته یا چگالی جوهر سابلیمیشن کم باشد. دانسیته جوهر نسبت میزان رنگدانه موجود در جوهر به مایع جوهر را نشان می دهد. در صورتی که جوهر حاوی مقدار کمتری رنگدانه باشد چاپ سابلیمیشن کیفیت نامطلوبی خواهد داشت. لذا پیشنهاد میشود برای رسیدن به بهترین کیفیت چاپ و سلامت هد دستگاه چاپ از جوهر سابلیمیشن معتبر و با کیفیت استفاده نمایید.

به تجربه ثابت شده است جوهر سابلیمیشن InkTec ، جوهر سابلیمیشن  Pixel ، جوهر سابلیمیشن TopTec ، جوهر سابلیمیشن Sun  که ساخت کشور کره جنوبی هستند، از کیفیت بالاتری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار برخوردار می باشند.

کاغذ سابلیمیشن

یکی دیگر از عوامل موثر در چاپ حرارتی کاغذ ترانسفر است. بعضی افراد برای کم کردن هزینه چاپ از کاغذ های متفرقه استفاده می کنند. اگر چه با کاغذهای متفرقه هم عمل ترانسفر انجام میشود. اما از لحاظ کیفیت اصلا قابل مقایسه با کاغذ ترانسفر مخصوص نمی باشد و بیشتر جوهر جذب کاغذ شده و فقط مقدار خیلی کمی از جوهر منتقل میشود.

کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر دارای کوتینگ ویژه و همچنین تراکم بالا می باشد. این مهم در کاغذ سابلیمیشن باعث میشود جوهر جذب کاغذ نشود. همچنین بعد از تصعید به راحتی و در کمترین زمان به روی پارچه یا اجسام منتقل شود. کاغذ ترانسفر به صورت رول سابلیمیشن و شیت با برندهای متعددی در بازار به چشم می خورد. ما به تجربه دریافتیم کاغذ سابلیمیشن با مارک Pixel ،Zigma و Elite از لحاظ کیفیت کوتینگ و تراکم بالا،  بهترین کیفیت را دارد.

کوتینگ فوق العاده و تراکم بالا در کاغذ سابلیمیشن Pixel سبب میشود بیشتر میزان (حدود ۹۷ درصد )جوهر از روی کاغذ به روی پارچه در کمترین زمان( ۵ ثانیه) منتقل شود. این قابلیت، ترانسفر بر روی ضعیف ترین پارچه و حتی مواد فوم را امکان پذیر می کند. البته مواردی چون مدت زمان و دمای حرارت در پرس نقش مهمی در نتیجه پایانی چاپ ترانسفر دارد.