جوهر سابلیمیشن چیست؟

5/5

جوهر سابلیمیشن چیست؟

قطعا سئوال جوهر سابلیمیشن چیست بیشتر برای افرادی مطرح می شود که تاکنون هیچ آشنایی با چاپ سابلیمیشن ندارند. جوهر سابلیمیشن نوعی جوهر تصعیدی برای چاپ روی اجسام و پارچه با چاپگرهای دیجیتال است. تصویر توسط چاپگر دیجیتال با جوهر سابلیمیشن روی کاغذ سابلیمیشن چاپ می شود. سپس کاغذ چاپ شده به همراه پارچه و یا جسم مورد نظر که قصد انتقال تصویر روی آن داریم در پرس حرارتی قرار می گیرند. جوهر سابلیمیشن در دما و زمان مشخصی توسط حرارت تصعید  و از کاغذ جدا می شود و سپس جذب پارچه و یا جسم مورد نظر می شود. البته ما قبلا توضیحات کاملی برای پرسش جوهر سابلیمیشن چیست ارائه کردیم. برای درک بهتر در بخش محصولات وبسایت، صفحه جوهر سابلیمیشن  را مطالعه نمایید.

اما بسیاری افراد هستند در حال حاضر از جوهر سابلیمیشن استفاده می کنند و متاسفانه شناخت کاملی از جوهر سابلیمیشن ندارند. این مهم را از انتخاب های اشتباه این افراد در تهیه جوهر سابلیمیشن می توان فهمید. ما در ادامه همراه با مثال به شرح این موضوع می پردازیم.

هدکلین کردن قبل از شروع چاپ به امری طبیعی مبدل شده است.

بسیاری افراد بعد از توقف چاپ و شروع مجدد چاپ بعد از چند دقیقه به اجبار باید هدکلین انجام دهند. زیرا نازل های هد چاپگر آنها با توقف چاپ برای چند دقیقه مسدود می شود. این افراد این امر را در چاپ سابلیمیشن امری طبیعی و لازم تلقی می کنند. اما این یک اشتباه بزرگ است و به دلیل عدم شناخت کافی از جوهر سابلیمیشن است. یکی از دلایل انسداد سریع نازلها در هنگام توقف چاپ تنظیم نبود موقعیت پارک هد چاپگر است. نازلهای هد چاپگر به طور دقیق روی کپ قرار نمی گیرد و نازلهای هد در معرض هوا قرار می گیرد و خشک و مسدود شود. اما دلیل مهم دیگر انسداد سریع نازلهای هد بعد از توقف چاپ، رسوب رنگدانه جوهر است.

ما در پاسخ به سئوال جوهر سابلیمیشن چیست، در صفحه جوهر سابلیمیشن توضیح دادیم رنگدانه در جوهر سابلیمیشن حل نمی شود و فقط در سطح جوهر شناور هستند. رنگدانه شناور در سطح مایع تمایل به رسوب و ته نشین شدن دارد. در تولید جوهر سابلیمیشن برای جلوگیری از ته نشینی رنگدانه و همچنین پراکندگی یکنواخت رنگدانه در سطح جوهر از ماده دیسپرس استفاده می شود. ماده دیسپرس اطراف رنگدانه ها را احاطه می کنند. همانند قطب های همنام دو آهنربا که یکدیگر را دفع می کنند در رنگدانه ها ایجاد دافعه می کند. این نیروی دافعه بین رنگدانه ها همواره از نزدیگ شدن رنگدانه ها و تجمع آنها در یک نقطه جلوگیری می کند.

  نتیجه گیری

مادامی که ماده دیسپرس در جوهر سابلیمیشن وظیفه خود را به درستی انجام دهد، لختگی یا رسوب جوهر رخ نمی دهد. لذا نتیجه می گیریم لختگی سریع و رسوب و ته نشینی سریع به دلیل ضعف ماده اولیه دیسپرس در جوهر سابلیمیشن است. عوارض رسوب جوهر، هد کلین های مکرر و هدر رفت جوهر و همچنین استهلاک بالا برای هد چاپگر و کاهش عمر مفید آن است. جوهر سابلیمیشن با کیفیت مرغوب از مواد اولیه باکیفیت تولید می شود. وجود ماده دیسپرس مرغوب در جوهر مشکل انسداد نازل هد و نیاز به هد کلین کردن مکرر را مرتفع می نماید.

تولید کنندگان مطرح و معتبر جهانی که دارای حسن شهرت جهانی هستند قطعا از مواد اولیه مرغوب در تولید جوهر سابلیمیشن استفاده می کنند. به این منظور تاکید می شود جوهر سابلیمیشن با برند مطرح و معتبر جهانی تهیه کنید. گستردگی شبکه توزیع جوهر سابلیمیشن مورد نظرتان را در سایر کشورهای جهان بررسی کنید و فقط به تحقیق در ایران بسنده نکنید. گستردگی طیف مصرف کنندگان جوهر سابلیمیشن یک برند در کشورهای مختلف نشان از حسن شهرت جهانی و مرغوبیت آن محصول است. ما جوهر سابلیمیشن با برند InkTec ساخت کشور کره جنوبی را پیشنهاد می کنیم. جوهر سابلیمیشن InkTec شهرت جهانی دارد و شبکه توزیع در اکثر کشورهای مطرح جهان دارد. شما هم با یک جستجوی ساده در گوگل به این مهم پی می برید. همچنین شرکت خاورپژوهش نماینده انحصاری این برند در ایران است. لذا می توانید با اطمینان از اصالت محصول آن را تهیه نمایید.

 

2 پاسخ

  1. سلام
    تشکر بابت این مطلب آموزنده که گذاشتید. من یک پلاتر چینی خریدم. تکنسین امد نصب کرد و دستگاه را تحویل داد. ما دقیقا همین مشکل را داشتیم. به محض اینکه چاپ را متوقف می کردیم و دوباره بعد از چند دقیقه شروع به چاپ می کردیم هد چاپ نمی کرد و باید هد کلین می کردیم. از تکنسین دستگاه علت را پرسیدم. گفتند این امر طبیعی در سابلیمیشن است. من هم که اطلاعاتی نداشتم و پذیرفتم. جف هد دستگاه بعد از ۷ ماه دیگه درست کار نمی کرد. تکنسین گفت باید تعویض بشه. عمر هد ها همین ۶ الی ۷ ماه بیشتر نیست. خب بلاخره آدم باید به سرش بیاد تا تجربه بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سه =