بهترین کاغذ سابلیمیشن را از کجا تهیه کنیم؟

5/5

بهترین کاغذ سابلیمیشن را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید بهترین کاغذ سابلیمیشن ابتدا لازم است کاغذ سابلیمیشن را به خوبی بشناسیم. سپس با شناخت کامل اقدام به خرید بهترین کاغذ سابلیمیشن نماییم. شاید در یک جمله بگوییم بهترین کاغذ سابلیمیشن کاغذی است که بیشترین میزان انتقال جوهر را داشته باشد. میزان انتقال جوهر توسط کاغذ سابلیمیشن به عواملی چون دمای پرس، نوع شی که بنا داریم چاپ روی آن منتقل شود، نوع جوهر سابلیمیشن، رعایت نکات فنی در چاپ و همچنین کیفیت کوتینگ کاغذ بستگی دارد. اما مولفه های انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن برای افراد مختلف متفاوت است. لذا هر شخص با توجه به نوع محصولاتی که چاپ میزند ، نوع جوهر سابلیمیشن که استفاده می کند و همچنین تنظیمات چاپی که دارد نسبت به انتخاب کاغذ سابلیمیشن به عنوان بهترین گزینه اقدام می نماید.

برای مولفه های انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن می تواند موارد ذیل اشاره کرد.

  • کیفیت کوتینگ کاغذ
  • میزان جوهر پذیری
  • گرماژ کاغذ
  • ثبات کیفیت و اصالت
  • فراوانی و در دسترس بودن همیشگی
  • قیمت مناسب

کیفیت کوتینگ کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن در دو نوع بدون کوتینگ و با کوتینگ در بازار ارائه می شود. اما کاغذهای مختلف در هر نوع از لحاظ میزان انتقال جوهر یکسان نیستند. به این مفهوم که قدرت انتقال جوهر در همه کاغذ های بدون کوتینگ یکسال نیست. همچنین در کاغذ های کوتینگ دار نیز قدرت انتقال جوهر با توجه به کیفیت کوتینگ کاغذ متفاوت است. لذا برای ارزیابی کیفیت کوتینگ کاغذ لازم است کاغذ را در شرایط استاندارد مورد تست قرار داد تا کیفیت کوتینگ آن مشخص شود.

میزان جوهر پذیری کاغذ سابلیمیشن

یکی دیگر از مولفه های مهم برای انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن میزان جوهر پذیر کاغذ است. میزان جوهر پذیری کاغذ سابلیمیشن در میزان انتقال جوهر توسط کاغذ نقش مهمی دارد. اکثر افراد بر این باور هستند که هرچه میزان جوهر بیشتری روی کاغذ پاشش شود و چاپ سابلیمیشن روی کاغذ پر رنگ تر باشد در نتیجه چاپ روی شی نهایی پر رنگ تر خواهد بود. اما این باور همیشه درست نیست. کاغذ سابلیمیشن با توجه به جنس کاغذ، نوع کوتینگ و گرماژ در میزان جوهر پذیری متفاوت هستند. اگر پاشش جوهر به هنگام چاپ سابلیمیشن بیشتر از ظرفیت کاغذ باشد، در آن صورت نه تنها چاپ نهایی بعد از انتقال روی شی پر رنگ تر نخواهد شد بلکه ضعیف تر می شود. به این مفهوم که هم جوهر سابلیمیشن بیشتر استفاده کردید و هم چاپ ضعیف تری دریافت کرده اید.

گرماژ کاغذ

قطعا هر چه وزن کاغذ بیشتر باشد قیمت و کیفیت چاپ آن بیشتر خواهد بود. اما در قیمت نهایی و کیفیت چاپ کاغذ سابلیمیشن فقط وزن کاغذ تاثیر گذار نیست. بلکه کیفیت کوتینگ آن تاثیر بیشتری در کیفیت چاپ و قیمت تمام شده کاغذ سابلیمیشن دارد. به این مفهوم که ممکن است کاغذ سابلیمیشن ۲۵ گرم با کوتینگ بهتر ، چاپ مناسب تر از کاغذ ۳۵ گرمی با کوتینگ ضعیف تر ارائه نماید و همچنین گرانتر از کاغذ ۳۵ گرمی باشد. اما در صورتی که کیفیت کوتینگ دو کاغذ یکسان باشد، چاپ سابلیمیشن با کاغذ با وزن بیشتر نتیجه بهتری خواهد داشت. لذا برای انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن مولفه گرماژ بعد از کیفیت کوتینگ موثر خواهد بود.

ثبات کیفیت و اصالت

شاید شما کاغذی را خریداری کردید و بخشی از سفارشات خود را چاپ زدید. اما در خرید بعدی که از آن کاغذ دارید متوجه تغییر رنگ در چاپ سابلیمیشن میشوید. این مهم نشان می دهد کاغذ سابلیمیشن متفاوتی ، اما با همان نام تجاری قبلی به شما داده اند. گاهی اوقات کمپانی های تولید کننده کاغذ مرتکب چنین تخلفی میشوند. همچنین برخی شرکتهای بازرگانی که فقط در زمینه واردات تجربه دارند، اقدام به واردات کاغذ نیز می کنند که در این زمینه تخصص و امکانات کافی برای ارزیابی کاغذ ندارند و متاسفانه متوجه این تغییر نمی شود. در نتیجه مشتری نهایی که شما هستید گرفتار این مشکل می شوید. لذا بهتر است بگوییم بهترین کاغذ سابلیمیشن ، کاغذی است که علاوه بر کیفیت بهتر فیزیکی، ثبات و اصالت نیز داشته باشد. در نتیجه بهترین کاغذ سابلیمیشن را می توانید از شرکتهای تخصصی که شناخت کافی در این زمینه دارند تهیه کنید.

فراوانی و در دسترس بودن همیشگی

برخی شرکتهایی که در زمینه واردات تجهیزات و چاپگر های چاپ سابلیمیشن فعالیت دارند، اقدام به واردات کاغذ و جوهر نیز می کنند. اما چون اولویت کارشان ماشین های چاپ است، اکثر اوقات در شرایط اوج تقاضا با عدم موجودی مواد مصرفی مواجه می شوند. حال تصور کنید در فصل اوج کار هستید و تامین کننده، کاغذ سابلیمیشن را که استفاده می کردید برای ارائه نداشته باشد. در آن شرایط که هر لحظه آن برای شما اهمیت ویژه ای دارد باید به دنبال کاغذ سابلیمیشن جدید و تنظیمات رنگ بر مبنای کاغذ جدید باشید. لذا علاوه بر کیفیت فیزیکی کاغذ سابلیمیشن و همچنین ثبات کیفیت و اصالت فراوانی و در دسترس بودن همیشگی کاغذ سابلیمیشن نیز یکی از مولفه های مهم برای انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن است.

قیمت مناسب

شاید در نگاه اول بگوییم قیمت ارزانتر به معنی قیمت مناسب است. اما این تصور برای بسیاری از افراد درست نیست. قیمت مناسب را باید با در نظر گرفتن کیفیت فیزیکی کاغذ،ثبات کیفیت و اصالت، فراوانی و همیشه در دسترس بودن آن ارزیابی کنیم. چون اگر کاغذ سابلیمیشن هر یک از مولفه هایی که به آن اشاره کردیم را نداشته باشد ممکن است خسارتهایی را به شما تحمیل کند. در آن صورت حتی اگر آن کاغذ را از سایر کاغذ های سابلیمیشن موجود در بازار ارزان تر خریداری کرده باشید با احتساب خسارتهای احتمالی که برای شما بر جای می گذارد در نهایت ممکن است به این نتیجه برسید که کاغذ ارزانتر برای شما در واقع گرانتر از هر کاغذی تمام شده است و به کار و حسن شهرت شما در حرفه خود آسیب جدی وارد کرده اید.

نتیجه گیری

در پایان نتیجه می گیریم برای پاسخ به این سوال که “بهترین کاغذ سابلیمیشن را از کجا تهیه کنیم؟“، علاوه بر کیفیت فیزیکی کاغذ، مولفه های ثبات کیفیت و اصالت کاغذ، فراوانی و در دسترس بودن همیشگی را نیز توجه داشته باشد. لذا پیشنهاد می کنیم، بهترین کاغذ سابلیمیشن را از شرکتی تهیه کنیم که به صورت تخصصی در زمینه کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن فعالیت دارد. زیرا با شناخت کامل رفتار انواع جوهرها با انواع کاغذها و ارائه مشاوره و خدمات فنی احتمالی همچون ساخت پروفایل اختصاصی می تواند بهترین کاغذ سابلیمیشن مناسب کار شما را با اقتصادی ترین حالت ممکن به شما ارائه نماید. شرکت خاورپژوهش با ۳۵ سال تجربه تخصصی و متخصصین مجرب و بالاترین تنوع کاغذ سابلیمیشن و جوهر سابلیمیشن در ایران و نماینده انحصاری InkTec از کشور کره جنوبی برای ارائه بهترین کاغذ سابلیمیشن و بهترین جوهر سابلیمیشن در خدمات مشتریان گرامی است.

2 پاسخ

  1. سلام
    من ۴ سال تجربه چاپ سابلیمیشن دارم. با مطالعه این مطلب احساس می کنم همه تجربیات این ۴ سال که من کسب کردم در این مطلب گفته شده. واقعا اینکه وقتی وسط یک سفارش چاپ کاغذ تموم میشه و شرکت هم نداره بده چقدر مشکلات پیش میاد. من حدود یکسال اخیر با شرکت خاورپژوهش کار می کنم. خوشبختانه توی این مدت هر وقت کاغذ خواستم موجود داشتن.

  2. ای کاش قبل اینکه کلی پارچه و کاغذ حروم کنم با خاورپژوهش آشنا میشدم. ۴ ماه فقط تست و نمونه گیری می کردم. هم کاغذ و جوهر پارچه حروم کردم. هم از کار افتادم و درامدی نداشتم فقط اجاره سوله دادم. کارگاه یکی از همکارانم بودم که با تکنسین شرکت خاورپژوهش آشنا شدم. مشکل رو با ایشون مطرح کردم. دو روز تمام روی دستگاه من کار کردن. هم مشکل هدگرفتگی که داشتم حل شد و هم مشکل کیفیت چاپ و اختلاف رنگ حل شد. یه پروفایل برام ساختن که کیفیت چاپم خیلی عالی شده. الان با کیفیتی چاپ می زنم که خودم هم باور نمی کردم بتونم با این کیفیت چاپ کنم. با اینکه شرکت دیگه ای به من پیشنهاد خرید چکی کرده بود. اما حاضرم همیشه از خاورپژوهش نقدی بخرم اما دیگه نگران مشکل چاپ و کاغذ و جوهر نداشته باشم. دمشون گرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 11 =