لول شدن کاغذ سابلیمیشن

حل مشکل لول شدن کاغذ سابلیمیشن

برای حل مشکل لول شدن کاغذ سابلیمیشن ابتدا باید علت این مشکل را به درستی شناسایی کنیم. علت اصلی لول شدن کاغذ سابلیمیشن عدم رطوبت کافی یا به عبارت دیگر خشکی هوا است. البته کیفیت بالای کوتینگ نیز این موضوع را تشدید می کند. کاغذ نسبت به میزان رطوبت موجود در سلولز شکل متفاوتی به خود می گیرد. هنگامی که کاغذ در محیط خشک قرار می گیرد رطوبت از دست می دهد. این کاهش رطوبت سبب تغییر شکل می شود. حال که علت را شناسایی کردیم به راحتی با تامین رطوبت کافی برای کارگاه این مشکل حل می شود. برای درک بهتر در ویدئو زیر شما رفتار کاغذ سابلیمیشن نسبت به تغییر رطوبت کارگاه را ملاحظه خواهید کرد.

 

عدم رطوبت کافی در کارگاه چاپ علاوه بر مشکل لول شدن کاغذ سابلیمیشن، باعث افت کیفیت چاپ نیز می شود. کاغذ جاذب رطوبت است. هنگامی کاغذ سابلیمیشن در محیط خشک قرار بگیرد و رطوبت زیادی را از دست می دهد و به محض چاپ، کاغذ جوهر را به شدت جذب می کند. این باعث می شود در زمان انتقال چاپ روی پارچه جوهر کمتری روی پارچه منتقل شود.

بهترین حالت این است که کارگاه رطوبت کافی را داشته باشد تا در زمان چاپ جوهر زیادی جذب کاغذ نشود. بعد از چاپ طرح روی کاغذ موضوع برعکس می شود. بهتر است بعد چاپ طرح روی کاغذ، بلافاصله توسط هیتر دستگاه چاپ، جوهر روی کاغذ خشک شود تا جوهر فرصت نفوذ به عمق کاغذ را نداشته باشد. همچنین بعد از اتمام چاپ، بلافاصله کاغذ چاپ شده به محیطی خشک با رطوبت کمتر منتقل شود. این مسئله سبب می شود به هنگام انتقال چاپ از روی کاغذ به روی پارچه، جوهر کمتری روی کاغذ بماند و بیشترین حجم جوهر به روی پارچه منتقل شود.

شرکت خاورپژوهش را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =